Sayfalar

30 Ocak 2014 Perşembe

Ne İzlesek?

Yabancı dizi izlemeyen kalmadı sanırım.Ben fantastik müptelası biri olarak filmlerden aradığımı her zaman bulamıyorum bu da beni yabancı dizilere yönlendirdi.Yabancı diziler süre olarak 45 dakika yani bizdeki dizilerin yarısı kadar lakin olay sürekli aktığı için bir film tadında oluyor her bölümleri.Burada sevdiğim bir  diziden bahsetmek istiyorum.
   SHERLOCK
Sherlock'u seven biriyle her türlü anlaşırım...Sherlock 2009'da başlayan,yılda üç bölümcük gösteren bir İngiliz dizisi.Her sezonda 3 bölüm olması insanı deli ediyor doğrusu.Bir buçuk saat sürüyor yani bu açıdan bakarsak  yıllık üç serilik bir film de diyebiliriz.Filmde olduğu gibi daha önceki bir tarihte geçmiyor hikayeler,günümüzde geçiyor.Sherlock o kadar sinir bozucu ki :) John ve Sherlock'un atışmaları çok güzel,Sherlock cebindeki telefonu bile John'dan istiyor:)John'u çok fazla şişirmişler fakat hem asker hem doktor,çok sabırlı,erdemli,ahlak sahibi falan filan.Sherlock'un abisi Mycroft: Sherlock kadar akıllı,İngiliz hükümeti için çalışan bir adam.İkili arasında hep bir sürtüşme var,aralarındaki ilişki çok irdelenmedi ama beni etkilemeyi başardılar 3.sezonun 3.bölümünde.Mycroft'un helikopterdeyken Sherlock'u ağlayan bir çocuk olarak görmesi çok etkileyiciydi bir an Dean ve Sam'i(Supernatural dizisi)görür gibi oldum.John'la aralarındaki ilişki çok çabuk gelişti gibi geldi bana ama 3 bölümlük bir dizi olunca tabi böyle oluyor :) John'un Sherlock atlayacağı esnada 'Hayır,yapma' dediği an ve sonrasında yanına gittiğinde 'O benim dostum ,izin verin' deyip yere yığılması çok çok etkileyici anlardandı.Aslında konu Sherlock olunca insanın etkilendiği çok sahne olduğundan mütevellit yazacak şey var tabi ama bu diziyi izlemeyen biri varsa çok fazla spoiler vermiş olmamak adına çok yazmak istemiyorum.
Yukarıdaki resim tüm diziyi anlatan bir resim.Benim etkilendiğim sahnelerden biri elbette.Son olarak diyeceğim parası neyse verelim 2-3 bölüm daha çeksinler şu Sherlock'u.İzleyenler mutlaka böyle düşünür,izlerseniz siz de böyle düşüneceksiniz eminim.Bir de olumsuz yorum yapmazsam olmaz 3.sezon bitti iyiydi,güzeldi ama kendini tekrar etti.Moriarty gibi dahi düşman  oluşturdular,sonunda ölüm yine.Moffat zorlandı sanırım bu sezon.Umarım 4.sezonu güzel bağlarlar çünkü Moriarty geri dönmeyecek bildiğim kadarıyla,Moriarty üzerinden yeni bir düşman oluştururlarsa bu yapıma yakışmayacak bir hamle olur ve çok tahmin edilebilir kesinlikle.Benim en deli teorim:Mycroft Sherlock üzüldüğü için böyle bir hamle yapmış olabilir.Umarım beni şaşırtırsın Sherlock...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder