Sayfalar

30 Ocak 2014 Perşembe

Ahmet Batman-Sabah Uykum

Sadece kozmetikle ilgili değilim elbette :) Ahmet Batman'ın sabah uykum isimli kitabını yorumlar üzerine aldım.Kitabı çok sevenler var,tamam zevkler tartışmaya açık bir konu değil ama bu da kitap değil ki arkadaşım.Kitabı 60 kusur sayfada bıraktım çünkü gitmiyor, işkence gibi ve zaman kaybı bana göre.Kitap sanki içinden sözler ayıklansın, facebook ve twitter gibi mecralarda paylaşılsın diye yazılmış.Kitap 220 sayfa(yanlış hatırlamıyorsam eğer) ve her sayfa yarım.Yani kitap 110 sayfa okuduğum kısımdan edindiğim fikirle kitabın okunacak sayfa sayısı yirmiyi geçmez.Ben de o okunacak kısımdaki yirmi sayfayla uğraşamadım daha fazla.Bu kadar eleştiriden sonra neden beğenmediğimi belirteyim: Ahmet Batman abimiz bize sevgilisi hakkında düşündüklerini,ayrıldıktan sonra ne hale geldiğini,neler hissettiğini anlatmış.Edebi bir dil yok bence,samimi olsun diye olsa gerek  günlük bir dil var,sosyal medya ağzı var resmen.Canı sıkıldığında ya da yazma ihtiyacı hissettiğinde yazdıklarını kitap yapmış bence.Bana en itici gelen kısımları ise  kitapta 'yavşak' gibi bir ifadenin geçmesi ve kendini tanıttığı kısımda 'en iyi öpüşen adam ödülüm var'  gibi gereksiz bir ifadeye yer vermiş olması.Daha fazla yazmaya lüzum yok aslında (bu kitap için fazla bile bunlar) kitabın basımında kullanılan kağıda yazık,her sayfayı yarım doldurmasaydı da daha az ağaç kesilseydi keşke.Kitabın edebi değeri gözümde 10 üzerinde 1,kitap olarak sadece kitap olarak değerlendirdiğimde ise 10 üzerinden 3.Aşk acısı çeken herkes bir yeri karalasın sonra kitap yapsın o zaman bu kitapsa.Zevkler ve renkler meselesi,ben bu kitabı hiç sevmedim.Ablam okumak istedi ondan sonra isteyen olmaz ise kütüphanenin yolunu tutacak bu kitap.Velhasıl verdiğim paraya yazık oldu...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder