Sayfalar

16 Aralık 2013 Pazartesi

Hayvan Deneyleri vol.1

Bu konu hakkında yazı dizisi olsa birileri okur mu?
Kozmetiği seviyorum fakat kullandığım nemlendirici krem için bir hayvanın katledilmesini istemiyorum.Hayvan deneylerinin tarihçesi hakkında bir makale yazacak kadar donanımlı değilim ama bildiğim ve durun yapmayın demek istediğim hayvan deneyleri hakkında biraz şuraları karalamak istiyorum.Hayvanlar bizim için yaratıldı,onların üzerinde deney yapılmayacaksa nerede yapılacak- biz mi zarar görelim tarzında saçma sapan şeyler düşünüyorsanız ilk olarak hayvanlar bizim ihtiyaçlarımız için (beslenme,kumaşın olmadığı zamanlarda deri ve kürk için şimdiki gibi moda adı altında yapılan gereksiz katliamlar için değil)yaratıldı.Bizim cildimizin iyi nem tutması için nemlendirici ya da bir tonik bizim ihtiyacımız değil,ekstra bir şey!İkinci olarak doku testi falan gibi başka test yöntemler de var.Son olarak da yapanlar nasıl yapıyor klişesini sunuyorum size.
Bir markaya  mail atarsanız ve size derlerse ki 'bitmiş ürünlerimizi hiçbir hayvan üzerinde denemiyoruz' bilin ki o marka çatır çutur hayvan deneyleri yapıyor.Bir kozmetik markası Çin pazarında var ise bilin ki o marka çatır çutur deney yapıyor.Bilmeyenler için yazıyorum Çin demiş ki kim bu ülkede satacak kozmetik,yapacak deney ,tabii saygın(!) firmalar etik tanır mı yıllardır sürdürdükleri politikalarından vazgeçip parayı ezmeye gitmişler kankalarıyla.Çin'in bu saçma yasasında olumlu gelişmeler yaşanıyormuş tabi net birşey yok-olursa onu da yazarız.Ben vegan veya vejeteryan değilim,et yediğimde içim cız etmiyor,kozmetikte de hayvansal ürünler (süt,bal gibi ürünler)beni rahatsız etmiyor onlara bir zarar vermiyor ,sömürü olduğunu da düşünmüyorum ama düşünenlere de saygım var,abartmayın falan da demiyorum içimden.Eğer buraya kadar okuyup hani marka nerede diyorsanız ,kısa yazılarla okunabilir bir dizi istiyorum.Bu yazım bu da var dünyada bilin diye yazdığım bir girizgahtı.Devamı gelecek...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder